Kafferosteriet Löfbergs

Löfbergs har varit en stor del av den svenska fikakulturen sedan 1906.

Idag är vi en möjliggörare av möten för nästa generation. Vi älskar möten och människor. Vi älskar hållbart tänkande och framåtlutad innovation. Därför finns vi på The Lobby i sommar.

Vi vill skapa en plats för möten mellan människor tillsammans med människor som delar våra värderingar. Målet är en inspirerande och lärande atmosfär med fokus på ansvarstagande, hållbarhet och cirkulärt tänkande.
Att mötas kan innebära mycket. Allt från socialt umgänge till affärsutveckling. Vi vill uppmuntra till allt där emellan.

Löfbergs möter framtiden på The Lobby

Den 10 juni flyttar Löfbergs in på trendiga The Lobby på Regeringsgatan i centrala Stockholm. Här bygger vi en kaffebar med fokus på Cold Servings samtidigt som vi skapar en plats för möten tillsammans med människor som delar våra värderingar. Lena Rodin vet mer.

Hallå där Lena…

… vad är The Lobby egentligen?
Det är en testplattform för framtidens handel som AMF Fastigheter utvecklat. Vi ser det som en möjlighet att testa nya former för upplevelsebaserade möten och relationsbyggande med slutkonsument. Samtidigt använder vi The Lobby som marknadsplats för nya och befintliga kunder inom alla våra affärsområden.

Hur ser vår aktivering ut?
Vårt mål är att skapa en inspirerande och lärande atmosfär med fokus på ansvarstagande, hållbarhet och cirkulärt tänkande. Vi ramar in det hela med en schysst och modern kaffeupplevelse.

Ja, berätta lite mer om kaffelösningen!
Här tänker och testar vi nytt både när det gäller beställning och servering. Försäljningen sker utan traditionell kassa Vi använder en lösning med självbetjäning där vi tillsammans med ett företag som heter Universal Avenue utrustar vår kaffebar med de senaste digitala lösningarna.

När det gäller kaffet kommer vi att erbjuda självservering där gästerna bland annat kommer ha möjlighet att göra sina egna kaffedrinkar – med stöttning och guidning av personal. Vi kommer även att ha egna baristor på plats, under tider då det händer något extra.

Och vi förstärker upplevelsen med olika event och möten?
Det stämmer. Att mötas kan innebära mycket. Allt från socialt umgänge till affärsutveckling. På The Lobby vill vi uppmuntra till allt däremellan.

Kan du ge några exempel?
Vi kommer erbjuda platsen till utvalda partners som adderar sådant som är relevant i vår miljö. Och det kommer att bli en skön blandning av aktörer. Till exempel Tag Tomat som med fokus på cirkulärt tänkande jobbar med odlingar av kaffeplantor och använder kaffesump som gödning. Kompisarna på Glasblåsarna kommer också, liksom Sproud som utvecklat ett växtbaserat mjölkalternativ gjort på ärtprotein.

Hanna Persson spelar in ett poddavsnitt, och vi för även diskussion med Prins Carl Philip och Prinsessan Sofia som är intresserade av att göra något med koppling till deras stiftelse som kämpar mot hat och mobbning på nätet, och mobbning på grund av dyslexi.

Och det kommer mer! Håll utkik på intranätet och i sociala medier!

Hur länge använder vi The Lobby?
Vi finns på plats under juni, juli och augusti. Sedan har vi förhoppnings skapat massa sköna möten – och lärt oss mer om hur vi blir ännu mer relevanta och intressanta framöver.

 

<< Tillbaka