Smart in the dark

Visste du att det är smart att synas ute i trafiken när det är mörkt? Såklart du visste! Men trots all denna klokskap är det faktiskt skrämmande få som verkligen använder reflexer.

Detta vill vi ändra på, både för din, min och alla andras skull. Därför har vi skapat en kollektion med designade reflexprodukter i mönster av Hjortron, Fläta, Fjälltopp och Norrsken. Ungefär som ett vackert smycke som du alltid bär vart du än går, oavsett årstid eller tid på dygnet!

Om oss

Smart in the dark är ett nytt, unikt, svenskt varumärke: accessoarer med reflex med hög modefaktor. De är designade så att de tillför ett estetiskt mervärde till klädseln. Produkterna och kollektionen Nordic Silver har utvecklats i samarbete med Nordiska Designkontoret i Borås och varumärkesbyrån Gappio. De bär på en historia men också omtanke om personen som bär produkten.

Accessoarerna är inspirerade av nordiska mönster – Hjortron, Fjälltopp, norrsken och Fläta.

Smart in the dark strävar efter att skapa innovativa produkter där vi kombinerar design, säkerhet, kvalitet och funktion. Vi tror att det är betydelsefullt att erbjuda trygga produkter som gör skillnad för den som bär dem. Att bära en reflex från Smart in the dark kan göra en värdefull skillnad!
Reflexerna är tillverkade i 3Ms reflexmaterial, är Ce-märkta och tvättbara.

Vår historia

Idén om att utveckla Smart in the dark startades när Ann-Sofie Hermansson, grundaren, upptäckte att det inte fanns några tilltalande reflexer för den välklädda kvinnan och mannen.

Allt började med ett problem. Vår grundare, Ann-Sofie, hade nyligen inhandlat en svart jacka som var både varm och snygg, en verklig favorit från första stund. Men vid kvällspromenaderna, på väg till staden för att jobba eller träffa vänner, kändes det så trist att klä ner jackan med reflexer i gult eller med rätt så barnsliga motiv. Hon var tvungen att välja att antingen vara stilig eller säker.

Hon började med att dammsuga marknaden efter reflex för vuxna, men kunde inte hitta några. Samtidigt upptäckte hon att väldigt få välklädda bar reflexer. Det fanns helt enkelt ett hål i marknaden och det var det som sedan kom att bli grunden till detta företag.

Ambitionen var redan från början att kunna erbjuda designade, stiliga och säkra reflexer som människor vill bära!

Ann-Sofie började söka efter möjligheter till hur hon skulle förverkliga idén, som vid tidpunkten bestod av en reflexprodukt. Att gå från idé till färdig produkt har många utmaningar. Att som ensam entreprenör ge sig ut i Europa och finna samarbetspartners har verkligen sina prövningar.

I oktober 2014 lanserades första kollektionen Nordic Silver Collection på Entreprenörs – och ledarskapsdagen i Göteborg. Äntligen påbörjades nästa fas i vår företagsutveckling där vi med passion jobbar för att få människor att vara rädda om sig och sina nära i trafiken. Var rädd om dig i mörkret!

 

<< Tillbaka