Slå en hole in one på The Lobbys inomhusgräsbana, och du är med och tävlar om Husqvarnas nya smarta trädgårdskompis 430X – i ett utseende som du bestämmer själv.

Klippt gräs har gräsklippare liksom alltid gjort. Men vad det innebär för ägaren är under ständig förnyelse, och det är där som 330 år gamla Husqvarna har bestämt sig för att utforska ett nytt universum av möjligheter, stödda med digital teknik.

Nu har du chansen att skaffa dig världens kanske mest framsynta och personliga gräsklippare, och i bara ett par dagar till kan det ske gratis, inne på The Lobby i centrala Stockholm. Fredag, den 30 augusti, är sista dagen.

Tänker nytt i många dimensioner

Med en traditionell syn på gräsklipparen är det kanske ointressant att den går att få i mängder av olika mönster, särskilt anpassat för dig. Men varför skulle maskinen som regelbundet drar blickar till din trädgård vara mindre spännande att individualisera än exempelvis din telefon med sitt skal, eller husfasaden med sin noga övervägda färg? Passa på att visa vem du är, med din personliga design. Du kan till och med skapa ett mönster själv, genom att ladda upp en bild på myhusqvarna.com!

Andra nytänk som utmärker X-serien av gräsklippare är graden av digital anslutning. Från appar i din mobil eller Apple-klocka kan du styra den, och om den mot all förmodan skulle bli stulen så berättar GPS:en vart den har tagit vägen.

På nätet har Husqvarna även en webbtjänst, Ihopa, som utan kostnad gör det rekordlätt att dela trädgårdsmaskiner grannar emellan. En pratstund vid tomtstaketet kan alltså räcka för att på tryggt sätt trolla ner din investeringskostnad till hälften.